Využívejte CRM systém a informace či uvedené poznámky o klientovi
Jestliže se rozhodnete oslovit někoho, kdo vás již jednou odmítl, měli byste v každém případě přijít s personalizovanou nabídkou šitou na míru danému zákazníkovi. Upravte proto vaši nabídku tak, aby přesně odpovídala specifickým potřebám a prioritám daného zákazníka. K tomu je samozřejmě potřeba mít o klientovi dostatek dat a informací z doby, kdy jste s ním předtím jednali, a proto si dejte záležet na preciznosti informací a jejich uchovávání pro budoucí využití i v těch případech, kdy vás klient odmítne.
Uveďte nový podnět nebo nový důvod, proč se ozýváte
INC.com uvádí, že při oslovování klientů, kteří vás již odmítli, musíte mít nějaký důvod. Kdybyste za zákazníkem přišli s tou samou nabídkou, jako původně, jen těžko můžete čekat, že jej zaujmete. K oslovení takového potenciálního klienta je tedy potřeba, aby se něco od minula změnilo, co vás opravňuje k tomu předpokládat, že tentokrát by zákazník měl mít zájem. Například jste rozšířili nebo změnili vaši produktovou řadu nebo možná nabízíte slevu, která může oslovit zákazníka, kterému předtím produkt přišel předražený.
Nebuďte příliš dotěrní
Zní to jako paradox, ale čím méně se budete snažit, tím vyšší jsou vaše šance. Pokud se budete klienta snažit přesvědčit příliš okatě nebo budete příliš tlačit na pilu, je zde velká šance, že vás zákazník opět odmítne. Váš obnovený kontakt s daným zákazníkem byste měli pojmout jako pouhé informování o nových možnostech, které by klienta mohly zaujmout, a proto je potřeba, abyste v každém případě nepoužívali příliš agresivní obchodní praktiky.
-mm-