Čelíte propadu v prodeji? 5 věcí, které musíte začít ihned dělat

Občasným propadům v prodejních číslech se žádný obchodní zástupce nevyhne. To ale neznamená, že když k takovému propadu dojde, tak s tím daný prodejce nic nemá dělat. Ať už jsou důvody propadu externí a neovlivnitelné, nebo naopak ovlivnitelné, vždy je nutné se ujistit, že děláte pět následujících klíčových věcí, které vám pomohou opět dosáhnout vysokých prodejních čísel.

Poznejte svého zákazníka.

Jak uvádí Forbes, svého zákazníka byste měli znát lépe, než zná on sebe. Mějte jasno v tom, kdo je váš ideální klient, a upravte vaší nabídku tak, aby vyhovovala různým věkovým, sociálním či demografickým skupinám, které do vaší cílové skupiny spadají.

Upravte prodejní procesy potřebám klientů.

Upravte časování, plánování a realizaci vašich prodejních aktivit tak, aby jejich harmonogram odpovídal potřebám zákazníků.

Vhled do motivace klienta.

Zákazníci vědí co chtějí a nevadí jim své motivace sdílet. Není potřeba složitých průzkumů trhu. Získejte vhled do rozhodovacích procesů vašich klientů přímo od vašich zákazníků.  

Prodej coby kolektivní aktivita.

Víc hlav víc ví a prodej již dávno není věcí jednotlivců. Jedná se o vhodně vybalancovanou kombinaci marketingu, prodeje, zákaznického servisu a finančního plánování. Udělejte proto z vašich prodejních procesů kolektivní aktivitu.

Pracujte s názorovými autoritami.

Každá cílová skupina nebo určitá komunita má určité názorové autority, ať už se jedná o různá fóra, odborné servery nebo magazíny, které do jisté míry určují názory a motivace těchto skupin. Měli byste znát, jaké názorové autority uznává vaše cílová skupina, a využívat tuto znalost ve vašich obchodních aktivitách.

 

-mm- 

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova