Jak si během obchodní schůzky získat důvěru klienta

Dá se říct, že to, jaký produkt prodáváte, jak je kvalitní a jaké inovace přináší, nehraje ve vašich obchodních úspěších tak zásadní roli. Klíčové je to, jak si rozumíte se svými zákazníky a jak na ně dovedete působit. Dá se říci, že prodej je speciálním podtypem mezilidské komunikace. Osobní kouzlo, schopnost komunikace a schopnost vybudovat si u klientů důvěru jsou základními kameny úspěšného prodeje. Přinášíme 4 kroky k vybudování respektu a důvěry u potenciálního zákazníka.

Proč by vám měl klient důvěřovat?

To, co od klienta požadujete, je vlastně investovat své finance do vašeho produktu a především do obchodního vztahu s vámi. Proto musíte zákazníkovi předem dokázat, že tato investice je výhodná a že vám může důvěřovat. Dobře fungují příběhy o úspěchu vašich klientů nebo doporučení lidí, kteří jsou v daném oboru významní.

Nepodceňujte neformální komunikaci

Důvěryhodnost se buduje především v neformální rovině. Jak uvádí server SalesGravy, právě proto byste měli být schopni s klientem nalézt společnou řeč i na čistě osobní úrovni. Vaším prvním krokem tedy bude zjistit, jaké jsou klientovy záliby a probrat s ním například nové modely automobilů nebo oblíbené sportovce.

Mluvíte s tou správnou osobou?

Sebelepší prodejní prezentace nemůže uspět, pokud není přednesena tomu, kdo o dané věci rozhoduje. Vždy je proto důležité mluvit s těmi správnými lidmi a neztrácet příliš času s těmi, kdo nemají v dané situaci slovo.

Nechávejte si otevřená zadní vrátka

I v případě neúspěchu si nezataraste případnou cestu zpět. Nikdy nevíte, kdy se může u klienta situace změnit. Snažte se proto na klienta zapůsobit tak příjemným dojmem, aby si na vás vzpomněl, pokud by v budoucnu váš produkt poptával.

 

-mm-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova