Proč by vám měl klient důvěřovat?
To, co od klienta požadujete, je vlastně investovat své finance do vašeho produktu a především do obchodního vztahu s vámi. Proto musíte zákazníkovi předem dokázat, že tato investice je výhodná a že vám může důvěřovat. Dobře fungují příběhy o úspěchu vašich klientů nebo doporučení lidí, kteří jsou v daném oboru významní.
Nepodceňujte neformální komunikaci
Důvěryhodnost se buduje především v neformální rovině. Jak uvádí server SalesGravy, právě proto byste měli být schopni s klientem nalézt společnou řeč i na čistě osobní úrovni. Vaším prvním krokem tedy bude zjistit, jaké jsou klientovy záliby a probrat s ním například nové modely automobilů nebo oblíbené sportovce.
Mluvíte s tou správnou osobou?
Sebelepší prodejní prezentace nemůže uspět, pokud není přednesena tomu, kdo o dané věci rozhoduje. Vždy je proto důležité mluvit s těmi správnými lidmi a neztrácet příliš času s těmi, kdo nemají v dané situaci slovo.
Nechávejte si otevřená zadní vrátka
I v případě neúspěchu si nezataraste případnou cestu zpět. Nikdy nevíte, kdy se může u klienta situace změnit. Snažte se proto na klienta zapůsobit tak příjemným dojmem, aby si na vás vzpomněl, pokud by v budoucnu váš produkt poptával.
-mm-