Proč se nevyplácí klientovi nabízet příliš mnoho variant?

Zní to téměř jako paradox, ale je to tak. Čím více nabídek klientovi dáte, tím větší je pravděpodobnost, že si nevybere ani jednu. V psychologii se tento fenomén nazývá „paradox volby“ – možnost volit si z více možností sice zní lákavě, ale ve skutečnosti vede spíše k frustraci, paralýze, zahlcení informacemi a neštěstí. Přinášíme několik tipů, které se týkají mýtů ohledně množství poskytovaných informací a nabídek ze strany prodejce.

Lidé nemají čas ani chuť se rozhodovat

Jak správně uvádí server Business Insider, dnešní rychlá doba lidi nutí neustále o něčem rychle rozhodovat, jednat a přemýšlet. Jedním z hlavních úkolů prodejce je ale udělat prodejní proces co nejjednodušší, zákazníka nepřehltit informacemi a co nejvíce klientům ulehčit jejich rozhodování. Jak na to?

V prvé řadě je nutné nenabízet více jak jedno, maximálně dvě řešení. Je ale nutné si uvědomit, že když už zákazníkovi nabízíte pouze jedno jediné řešení, mělo by to být to, které mu skutečně nejvíce bude vyhovovat. Je tedy vaším úkolem coby prodejce-konzultanta odhalit zákazníkovy potřeby, pochopit celou jeho situaci a na míru mu ušít to nejlepší řešení, které nástroje, které máte k dispozici, nabízí.

Ptejte se

Zde přichází jedna důležitá rada: Příliš mnoho obchodníků toho hodně namluví, ale málo se ptají. Interakce s klientem by měla z 20% sestávat z mluvení z vaší strany a z 80% z projevu zákazníka! Proto je nutné vypracovat si systém, jak co nejrychleji a nejekonomičtěji zjistit základní parametry daného klienta, a nabídnout mu to nejlepší možné řešení.

Falešná nabídka

Pokud chcete, aby nabídka, kterou klientovi dáte, co nejvíce rozhodování daného zákazníka ulehčila, můžete využít tzv. falešnou nabídku. Dejme tomu, že na základě schůzky s klientem zjistíte, jaké parametry by ideálně nabízený produkt měl mít, a vypracujete tu nejlepší možnou nabídku, u které víte, že by s ní klient určitě měl souhlasit. Abyste jeho rozhodování urychlili, můžete nabídnout ještě jednu nabídku, která bude schválně z nějakého důvodu nevyhovující – bude moc drahá, nebo naopak levná, a nebude vyhovovat parametrům. Tyto dvě možnosti zákazníkovi předložíte a on logicky rád přijme onu reálnou možnost. Tím, že dáváte klientovi falešný pocit možnosti zvolit, necháte zákazníka v domnění, že rozhoduje on. Zároveň nakonec získá nejlepší možnou nabídku. Všichni vyhrávají.

 

-mm-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova