Vyprávění příběhů
Prodejce by měl být především dobrý vypravěč. Ve vašem repertoáru by měly být příběhy o použití vašeho produktu a o úspěchu, kterého vaši klienti ve spolupráci s vámi dosáhli.
Naslouchání klientovi
Podle serveru The Muse je neschopnost naslouchat klientovi stálý problém mezi prodejci. Přitom pokud klienta necháte mluvit, dává vám signály o užitečných informacích, které vám k úspěšnému prodeji velmi pomohou, jako proč vás vůbec daný klient vyhledal, jaká jsou jeho očekávání, priority, apod.
Ochota odmítnout potenciálního klienta
Stejně jako je důležité umět poznat obchodní příležitost a chopit se jí, důležité je i umět odhadnout co nejdříve potenciálního klienta, se kterým obchod vede do slepé uličky. Jestliže mezi vaším produktem a klientem není shoda, raději zákazníkovi produkt nevnucujte.
Schopnost zredukovat nabídku
Mnozí obchodníci si stále myslí, že čím více možností klientovi dají, tím lépe. Opak je pravdou. Abyste zákazníka nezahltili příliš velkým množstvím informací, je nutné, abyste nabídku omezili na dvě, maximálně tři možnosti.
Nabídka něčeho navíc
V rámci dnešní konkurence si často budete muset vypomoci tím, že klientovi nabídnete i určitou přidanou hodnotu. Nemusí se přitom jednat o nic cenného nebo hmatatelného. Stačí určité výhody, jedinečný styl, osobní přístup nebo zajímavé řešení nějakého problému. Musíte se jednoduše odlišit od vaší konkurence.
-mm-