Obsahový marketing roste na významu

Mezi březnem a dubnem letošního roku vzrostlo odvětví e-commerce o tolik, co za posledních deset let. Jelikož si spotřebitelé zvykli vyhledávat a nakupovat produkty online, vzrostl rapidně na významu i obsahový marketing.

Přestože obsahový marketing zahrnuje široké pole, je v dnešním světě zásadní součástí online zákaznického servisu. Úspěšný obsahový marketing zaujme spotřebitele a přiměje je číst nebo sledovat více. I když toho lze dosáhnout mnoha způsoby v závislosti na vašem odvětví, bude to vyžadovat vysokou kvalitu výrobku a hodně přemýšlení.

Produkce informačního obsahu zaměřeného na zodpovídání otázek zákazníků předvede odbornost vaší organizace v oboru a pomůže rozvíjet pocit důvěry. Více přizpůsobivý obsah může pomoci vybudovat citové spojení s vaší značkou. Toho lze dosáhnout prostřednictvím vyprávění příběhů soustředěného na zkušenosti zákazníků nebo obsahu demonstrujícího hodnoty vaší organizace (nejen čistého PR).

Před plánováním kampaně je důležité pochopit rozdíl mezi marketingem obsahu a reklamou. Autoři obsahu mají za cíl produkovat organický provoz, přilákat zákazníky ke značce prostřednictvím hodnoty samotného obsahu a budovat povědomí o značce v tomto procesu. Naproti tomu textaři usilují o okamžitý prodej prostřednictvím reklam. Aby byl úspěšný, musí být obsahový marketing jedinečný a nabídnout určitou hodnotu osobě, která jej konzumuje.

Dlouhodobá přidaná hodnota obsahového marketingu

Pro mnoho podnikatelů není hodnota obsahového marketingu okamžitě zřejmá. Je to pochopitelný pohled: cílem obsahu totiž není produkovat okamžitý prodej tak, jako to dělá reklama. Vzhledem k tomu, že stále více a více podniků funguje na dálku, bude propojení se spotřebiteli pro podniky, které se nevyvíjejí tak, aby vyhověly novému klimatu, téměř nemožné. Vzhledem k tomu, že stále více značek soutěží o pozornost online, je obtížné budovat a udržovat loajalitu zákazníků.

Tady přichází na scénu obsahový marketing. Produkce hodnotného obsahu může být sama o sobě formou zákaznického servisu, který vybuduje pocit důvěry ve vaše podnikání.

Příkladem vynikajícího marketingu obsahu je například odpověď na nejčastěji kladené otázky vašeho zákazníka, sdílení odborných znalostí nebo nahlédnutí do fungování vaší společnosti ve videu nebo na blogu. Ty budují emocionální spojení mezi zákazníkem a vaším podnikáním a zároveň fungují jako zákaznický servis.

Obsahový marketing za posledních několik let z dobrých důvodů explodoval. Největší světové značky chápou jeho efektivitu při zvyšování povědomí a kontaktu se spotřebitelem. Zatímco metody, které si vyberete, budou záviset na vašich obchodních cílech, základy obsahového marketingu zůstávají stejné. Produkce kvalitního obsahu, který organicky zaujme spotřebitele, se vždy osvědčí.

 

-bb-

Zdroj: Customer Service Manager - americký portál pro manažery zákaznických služeb

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova