Co si do své marketingové praxe můžete vzít od politiků?

Chcete-li hlasovat pro některého politického kandidáta, potřebujete nabýt přesvědčení, že mu můžete důvěřovat. A vaši potenciální zákazníci vám a vaší značce musí věřit stejně. Přečtěte si, jaké ponaučení může poskytnout politický marketing vaší vlastní marketingové praxi.

Správný slogan vám může získat podporu

Když vytvoříte značku, která v jedné větě představuje vaši jedinečnou konkurenční výhodu, může vám to v marketingu poskytnout silnou výhodu. Bez ohledu na to, zda platíte drahou reklamu, výrazná značka vás může stále odlišit už jen tím, že se objeví na vaší vizitce, webu, profilech sociálních sítí nebo brožuře. Zmiňujte ji často a všude, kde se může dostat do kontaktu s vašimi potenciálními zákazníky.

Neslibujte, co nemůžete splnit

Může být lákavé slíbit vašim potenciálním klientům nesplnitelné, abyste získali zakázku, ale všimněte si, co se stane s politiky, kteří to dělají příliš často. Když zvýšíte očekávání lidí příliš vysoko, pak nemůžete splnit své sliby, ztratíte jejich důvěru a dobrou vůli. Klamání lidí, abyste získali přízeň zafunguje jednou, ale příště už pro ně nebudete volbou. Slibte jen to, co víte, že můžete splnit.

Nesnažte se uspokojit potřeby každého

Stejně jako voliči vědí, co u kandidáta hledají, i potenciální klienti vědí, co hledají u profesionála. Nebojte se komunikovat jen to, co umíte nejlépe. Takto si vybudujete doporučení a svou reputaci. Nemůžete být nejlepší ve všem, navíc příliš široká specializace narušuje zapamatovatelnost vaší značky pro klienty. Ve všech svých marketingových snahách důsledně komunikujte svou specializaci. Ostatním zájemcům klidně doporučte jiného specialistu.

Pokud nemáte tolik zkušeností jako konkurence, musíte prokázat svoji hodnotu

Je dobré vždy předpokládat, že vás potenciální klient bude porovnávat s ostatními ve vašem oboru. Nezapomeňte svým potenciálním zákazníkům nabídnout důkazy o tom, že víte, co děláte. Například poskytněte reference od spokojených klientů nebo portfolio dokončených projektů. Mějte k dispozici seznam zdrojů, kde jste byli publikováni nebo kde jste vystupovali. Nabídněte kopie článků, které jste napsali, bezplatnou konzultaci nebo jiný bezplatný vzorek vaší práce. To vše jsou posilovače důvěryhodnosti, které byste měli předkládat automaticky. Nečekejte, až se vás někdo zeptá. 

Smolaři mohou mít šanci, pokud najdou svůj volební obvod

Většině nezávislých profesionálů může stačit i nepatrný podíl na velkém trhu k zajištění klientů, které potřebujete pro svou obživu. Vytvoření úzce definované mezery pro vaše služby vám umožní přizpůsobit váš marketing přesně cílům a přáním vašich potenciálních klientů. Není nic špatného zůstat v malém rybníku, když v něm můžete být největší rybou.

Nebojte se hodit ručník do ringu

Ve svých kampaních k získání nových klientů některé vyhrajete a některé ztratíte. Nedovolte, aby vám strach ze ztráty vůbec zabránil se zapojit a zkoušet to znovu. V zahajovacím projevu Franklina D. Roosevelta řekl: „Jediné, čeho se musíme bát, je strach sám.“ Pokud chcete být zvoleni, nesmíte se bát kandidovat.“ Držte se toho!

 

-bb-

Zdroj: EyesOnSales - populární blog pro profesionály z oblasti obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova