Zvyšte svoji expertizu
Podle Selling Power se většina zákazníků na své prověřené obchodníky obrací z toho důvodu, že důvěřují jejich úsudku a mají je za odborníky. Buďte vyhledávanými konzultanty, od kterých si potenciální klienti nechají rádi poradit, a staňte se skutečnými experty ve vašem oboru. K tomu je potřeba sledovat moderní trendy, neustále se vzdělávat a vždy být schopen poradit to nejlepší možné řešení.
Používejte kvalitní CRM systém a udržujte své databáze aktuální
Být efektivním obchodníkem znamená pracovat s databázemi a daty, která jsou vypovídací a čistá. Nepodceňujte zadávání informací o klientovi a o průběhu schůzek do vašeho CRM systému. Investujte do kvalitního softwaru, který vám umožní vždy nabídnout klientovi to nejlepší a individuálně upravené řešení.
Udržujte si pozitivní přístup
Jednou z nejsilnějších zbraní při komunikaci s potenciálními klienty je nadšení pro to, co prodáváte. Každý jsme jiný a tak nelze uvést žádnou obecnou a univerzálně platnou radu, jak se dostat do pozitivní nálady. Dělejte cokoliv, co u vás funguje, a mějte nadhled a pozitivní přístup. Pouštějte si oblíbenou hudbu, jděte se proběhnout nebo znovu z první ruky zažijte použití vašeho produktu, abyste k němu znovu našli vztah.
Pravidelně pracujte na udržování své sítě kontaktů
Dlouhodobě úspěšný obchodník musí alespoň částečně těžit se své široké a kvalitní sítě kontaktů. Mít dobré známosti a udržovat kvalitní komunikaci s potenciálními klienty a obchodními partnery je základ dlouhodobého úspěchu v obchodním světě. Navíc jedna návštěva vhodné akce, například konference nebo veletrhu, vám může přinést tolik ovoce, jako několikadenní snažení z vnitřku kanceláře. Nepodceňujte kontakty a neformální vztahy s klienty a obchodními partnery a neustále rozšiřujte svoji síť kontaktů.
-mm-