Tip č. 1: Znejte své CV do posledního detailu
Mějte v hlavě všechna data a čísla, která se týkají vaší osoby a která zmiňujete ve svém CV. Jak uvádí The Muse, dobrý obchodník zná svá čísla, je organizovaný a pamatuje si data. Jestliže budete dotázáni na nějakou statistiku nebo výnosnost týkající se vaší prodejní praxe, očekává se, že řeknete přesná čísla. Naučte se vaše CV nazpaměť, nesmí dojít k rozkolu mezi tím, co říkáte, a co uvádíte ve svém životopise.
Tip č. 2: Rešerše
Zjistěte si o firmě, co nejvíce to jen z volně dostupných zdrojů jde. Máte příbuzného nebo známého, jehož kamarád pro firmu pracuje? Vyzpovídejte ho. Zjistěte, čím se firma pyšní, jaké je její krédo, čím se odlišuje od konkurence. Když se vás pak personalista zeptá, jestli máte nějaké otázky, ptejte se konkrétně, abyste ukázali vaše znalosti.
Tip č. 3: Postupujte jako při prodeji
Na konci pohovoru postupujte tak, jako byste byli na standardní obchodní schůzce. Nechali byste klienta odejít, aniž byste od něho slyšeli, jaký bude další postup ve vašich jednáních? Doufejme, že ne. Stejně tak neodcházejte od pohovoru, aniž byste měli jasno, kdo o dané věci rozhoduje, kdy tak učiní a jaké budou další kroky ve výběrové řízení.
-mm-