Postavte váš hovor kolem jedné zásadní věci
Vaše interakce s klientem by z vaší strany měla představovat jednu jasnou a jednoduchou myšlenku. Například: ušetřte čas, vyřešte nějaký problém jednou provždy. Celý scénář hovoru pak vystavte kolem tohoto apelu.
Mluvte s lidmi s rozhodovací pravomocí
Jak uznává článek na blogu Briana Tracyho, pro telefonní prodejce je často frustrující, když mluví s lidmi, kteří nemají potřebné pravomoci o dané věci rozhodovat a jednání s nimi tedy vždy skončí špatně. Zároveň vám málokdo sám o sobě řekne, že o dané věci nerozhoduje. Vždy se tedy o kompetentnosti daného jedince ubezpečte hned na začátku.
Mějte cíle a plány
Jedním ze způsobů, jak se „odcizit“ od nepříjemností, které sebou nese odmítání ze strany volaných, je mít v hlavě plán a snažit se dosáhnout určitého cíle. Například určitého počtu obvolaných během určitého časového úseku. Orientace na čísla vám pomůže překlenout některé problémy při komunikaci s reálnými osobami.
Používejte scénáře
Scénáře zní nudně. Ovšem dobře postavený a promyšlený scénář, který umí předpokládat všemožné vývoje konverzace, může být velmi účinným nástrojem při telefonním prodeji. Sestavte si vlastní scénář, vypilujte si ho, a používejte výrazy, které vám osobně sedí.
-mm-