Obávaný letní útlum: Jak zajistit, aby se vám přes léto nepropadly prodeje

Léto je za dveřmi. A s ním i oprávněná obava řady prodejců, že v létě se byznysu zkrátka nedaří. Lidé jezdí na dovolené a mají jiné starosti než práci. Rozhodovací cykly ve firmách se prodlužují a důležitá rozhodnutí se posouvají na září. S létem jsou také spojené zvýšené výdaje mnoha domácností a lidé nemají náladu utrácet za nové produkty. Jak přežít letní útlum tak, aby se vám pokud možno nepropadly prodeje? Zde je několik tipů, jak na to.

Nepřestávejte hledat nové klienty

Podle blogu společnosti HubSpot se někteří prodejci léta tak moc bojí, že ani nehledají nové klienty a své prodejní aktivity odsouvají na podzim. To je ale velká chyba. Pro některé potenciální zákazníky totiž může pracovní letní utlumení znamenat možnost, že se konečně mohou dostat k rozhodování o obchodních nabídkách. Ani přes léto proto nepřestávejte vyhledávat nové klienty.

Nabídněte výhodné podmínky pro smlouvy uzavřené v létě

Možná musíte zákazníky, kteří by jinak odsouvali rozhodnutí na září, nějak pobídnout. Třeba tak, že jim nabídnete časově omezené nebo zásobami limitované nabídky, které budou platit jen v letních měsících.

Hlídejte, jestli nevidíte signály, že by klienti mohli mít zájem o váš produkt

Hlídat si u koncových zákazníků i firem signály, že by mohli být otevřeni novým nabídkám a dodavatelům, je dobré během celého roku. Obzvláště důležité to však může být právě v létě, kdy se vám hodí každý prodej. U firmy může například mezi tyto signály patřit uvedení nové produktové řady, odkup nebo prodej jiné firmy nebo pobočky nebo třeba změna vedení.

Ozvěte se nadějným potenciálním klientům, kteří vás dříve odmítli

Léto může být také dobrou příležitostí se znovu ozvat některým z vašich dřívějších potenciálních zákazníků, kteří vás předtím odmítli. Třeba se u nich situace nyní změnila (nebo se změnila i vaše nabídka) a konečně teď najdete nějaký společný průsečík.

 

-mm-

 

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova