Nepřestávejte hledat nové klienty
Podle blogu společnosti HubSpot se někteří prodejci léta tak moc bojí, že ani nehledají nové klienty a své prodejní aktivity odsouvají na podzim. To je ale velká chyba. Pro některé potenciální zákazníky totiž může pracovní letní utlumení znamenat možnost, že se konečně mohou dostat k rozhodování o obchodních nabídkách. Ani přes léto proto nepřestávejte vyhledávat nové klienty.
Nabídněte výhodné podmínky pro smlouvy uzavřené v létě
Možná musíte zákazníky, kteří by jinak odsouvali rozhodnutí na září, nějak pobídnout. Třeba tak, že jim nabídnete časově omezené nebo zásobami limitované nabídky, které budou platit jen v letních měsících.
Hlídejte, jestli nevidíte signály, že by klienti mohli mít zájem o váš produkt
Hlídat si u koncových zákazníků i firem signály, že by mohli být otevřeni novým nabídkám a dodavatelům, je dobré během celého roku. Obzvláště důležité to však může být právě v létě, kdy se vám hodí každý prodej. U firmy může například mezi tyto signály patřit uvedení nové produktové řady, odkup nebo prodej jiné firmy nebo pobočky nebo třeba změna vedení.
Ozvěte se nadějným potenciálním klientům, kteří vás dříve odmítli
Léto může být také dobrou příležitostí se znovu ozvat některým z vašich dřívějších potenciálních zákazníků, kteří vás předtím odmítli. Třeba se u nich situace nyní změnila (nebo se změnila i vaše nabídka) a konečně teď najdete nějaký společný průsečík.
-mm-