Tento seznam vychází z příspěvku na platformě LinkedIn Pulse.
Budujte dlouhodobé vztahy
V B2B obchodování jsou dobré vztahy se zástupci klienta zcela klíčové. Úspěšným B2B obchodníkem se proto nestanete ze dne na den. Vyžaduje to dlouhodobé a trpělivé budování přátelských vztahů s klíčovými hráči na trhu.
Co nejvíce pochopte rozhodovací systém dané firmy
Každá firma má určitý specifický rozhodovací proces. Než budete podávat nabídku, zjistěte proto, jak rozhodování funguje u daného firemního klienta, a svou nabídku tomuto procesu upravte.
Pamatujte, že to jsou ve výsledku stále lidé, kdo rozhoduje
Mnoho lidí má za to, že B2B obchodování není o emocích. Že jde o čísla, ROI a tvrdá data. Ve výsledku ale stejně prodáváte vaše řešení nikoliv firmám, lidem – i když se jedná o zástupce společnosti. Zaujměte tedy tyto lidi po lidské stránce a uvidíte, že váš prodej firmě jako celku půjde mnohem snadněji.
Nezapomínejte na personalizaci
Ani u B2B obchodování nesmíte podceňovat nutnost upravit své řešení specifickým potřebám daného klienta.
Využívejte moderní technologie a nenechte klienta si myslet, že vaše řešení nejde s dobou
Firmy chtějí jít s dobou. Chtějí vědět, že řešení, které kupují, je moderní a nezaostává za tím, co nabízí moderní technologie. Proto se zamyslete nad tím, jak do vašeho řešení zaimplementovat věci jako je automatizace nebo umělá inteligence.
Nabízejte dlouhodobě udržitelné řešení
Firmy nehledají v drtivé většině krátkodobá a jednorázová řešení. Hledají dlouhodobá řešení, na které vědí, že bude spoleh. A to jim právě vy musíte nabídnout.
Zjistěte priority klienta
Stejně jako u B2C obchodování i u B2B prodeje musíte především zjistit, jaké jsou priority klienta a jaký problém přesně chce řešit. A teprve potom mu nabízet nějaké řešení.
-mm-