Zmapujte současný stav a identifikujte slabá místa
Jak uvádí Harvard Business Review, prvním krokem by vždy měl být audit vašich stávajících procesů. Projděte si klientský prodejní cyklus od začátku až do samého konce. Podívejte se na vaše aktuální postupy z pohledu vás, tedy obchodníka, ale i z pohledu klienta. Drhne někde proces? Dochází někde zbytečně ke ztrátě času nebo zájmu klientů? Vidíte z čísel, v jakých chvílích nejčastěji dochází k odmítnutí ze strany klienta? Identifikujte slabiny ve vašem procesu a ty se následně snažte vylepšit.
Zjednodušte a automatizujte opakující se činnosti
Rutinní a opakující se činnosti často obchodníkům zabírají neúměrně mnoho času. Věci jako zadávání historie komunikace do CRM systému, přepisování poznámek ze schůzky s klientem nebo zjišťování informací o firmě, které chcete nabídnout své řešení. Všechny tyto věci jsou žrouty času, které ale lze již v dnešní době alespoň částečně automatizovat. Zjistěte si, jaké automatizační nástroje nebo možnosti na bázi umělé inteligence nabízí současný trh. A vyhodnoťte, jestli by vám některá z těchto řešení neulehčila práci a neušetřila čas.
Procesy pravidelně kontrolujte, testujte a optimalizujte
Jedním auditem to nekončí. Jak jsme psali v úvodu článku, ke zlepšování, testování a optimalizování vašich prodejních procesů by mělo docházet neustále, dlouhodobě. A to i ve chvílích, kdy se vám z prodejního hlediska daří. Je totiž možné, že vám může někde ujíždět vlak a že si toho všimnete až ve chvíli, kdy je pozdě a ztratíte čas následným doháněním konkurence.
-mm-