Tři kroky k zefektivnění vašeho prodejního procesu

Jednou za čas by si každý prodejce měl udělat audit svých prodejních procesů a technik. A to i v případě, že se mu momentálně daří a zdánlivě není potřeba nic zlepšovat. Doba se však neustále vyvíjí a stejně tak se posouvají i očekávání klientů. Jak zefektivnit váš prodejní proces? V dnešním článku vám poskytneme jednoduchý manuál o třech krocích.

Zmapujte současný stav a identifikujte slabá místa

Jak uvádí Harvard Business Review, prvním krokem by vždy měl být audit vašich stávajících procesů. Projděte si klientský prodejní cyklus od začátku až do samého konce. Podívejte se na vaše aktuální postupy z pohledu vás, tedy obchodníka, ale i z pohledu klienta. Drhne někde proces? Dochází někde zbytečně ke ztrátě času nebo zájmu klientů? Vidíte z čísel, v jakých chvílích nejčastěji dochází k odmítnutí ze strany klienta? Identifikujte slabiny ve vašem procesu a ty se následně snažte vylepšit.

Zjednodušte a automatizujte opakující se činnosti

Rutinní a opakující se činnosti často obchodníkům zabírají neúměrně mnoho času. Věci jako zadávání historie komunikace do CRM systému, přepisování poznámek ze schůzky s klientem nebo zjišťování informací o firmě, které chcete nabídnout své řešení. Všechny tyto věci jsou žrouty času, které ale lze již v dnešní době alespoň částečně automatizovat. Zjistěte si, jaké automatizační nástroje nebo možnosti na bázi umělé inteligence nabízí současný trh. A vyhodnoťte, jestli by vám některá z těchto řešení neulehčila práci a neušetřila čas.

Procesy pravidelně kontrolujte, testujte a optimalizujte

Jedním auditem to nekončí. Jak jsme psali v úvodu článku, ke zlepšování, testování a optimalizování vašich prodejních procesů by mělo docházet neustále, dlouhodobě. A to i ve chvílích, kdy se vám z prodejního hlediska daří. Je totiž možné, že vám může někde ujíždět vlak a že si toho všimnete až ve chvíli, kdy je pozdě a ztratíte čas následným doháněním konkurence.

 

-mm-

 

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School

Jak začít Selflearning používat?

Abyste měli jistotu, že Selflearning funguje, máme pro vás ukázkovou variantu na měsíc zdarma.

Vyzkoušet zdarma
Průběžně sledujete trendy a vývoj v oblastech, které vás zajímají
Získáváte návody a tipy, které jsou ihned využitelné v praxi
Vzdělávat se můžete na pracovišti i z domova