Jedním z nejdůležitějších úkolů obchodních zástupců je neustále nacházet nové a nové kontakty na potenciální klienty. A obzvláště těžké je nacházet nové kontakty, které jsou zároveň kvalitní a u kterých je velká pravděpodobnost, že se u nich uzavření obchodu podaří a že se z nich doopravdy stanou noví klienti. Zde jsou čtyři tipy, jak vám s tímto úkolem může pomoci umělá inteligence.
Nalezení ideálního profilu vašeho klienta
Abyste mohli najít nové ideální klienty, musíte nejdříve vědět, jak vlastně váš ideální klient vypadá. A s tím vám právě AI může pomoci. Zadejte do některého z AI textových generátorů detaily o vašem produktu, o tom, co nabízíte, nebo příklady vašich úspěšných obchodů z minulosti nebo současných klientů. A AI vám vygeneruje profil vašeho ideálního klienta i s tipy, kde takové zákazníky najít.
Přímé vyhledávání nových kontaktů
Pokročilejší AI nástroje nabízí i roboty, které mohou na základě zadaných kritérií monitorovat a prohledávat internet, sociální a profesní sítě, vaši databázi, e-mailovou schránku nebo jiné platformy a generovat seznamy potenciálně lukrativních klientů. Mezi nástroje, které takové věci umí, patří třeba LinkedIn Sales Navigator, Apollo.io, ZoomInfo, Lusha nebo Clay.
Prioritizace kontaktů a úkolů
Ve chvíli, když už máte nějaký seznam kontaktů, můžete AI využít k jejich roztřídění a prioritizaci. Jak uvádí blog společnosti HubSpot, umělá inteligence může vzít v potaz řadu nejrůznějších faktorů, od pravděpodobné úspěšnosti oslovení až po geografickou vzdálenost od vás. Stejně tak vám AI pomůže roztřídit a naplánovat úkoly a kroky ve vašem prodejním cyklu, abyste tyto klienty úspěšně oslovili a nic neopomněli.
Personalizace komunikace a optimalizace obchodních nabídek
Umělá inteligence vám také může pomoci upravit obchodní nabídky a personalizovat komunikaci tak, že bude na míru jednotlivým klientům. Můžete jí například poskytnout nějaké vzory nebo příklady komunikace či nabídek z praxe. Tak, aby se na nich mohla AI natrénovat. A následně vám může za zlomek času vytvořit personalizovaný obsah podle specifik jednotlivých klientů.
-mm-
