Poznejte svého zákazníka.
Jak uvádí Forbes, svého zákazníka byste měli znát lépe, než zná on sebe. Mějte jasno v tom, kdo je váš ideální klient, a upravte vaší nabídku tak, aby vyhovovala různým věkovým, sociálním či demografickým skupinám, které do vaší cílové skupiny spadají.
Upravte prodejní procesy potřebám klientů.
Upravte časování, plánování a realizaci vašich prodejních aktivit tak, aby jejich harmonogram odpovídal potřebám zákazníků.
Vhled do motivace klienta.
Zákazníci vědí co chtějí a nevadí jim své motivace sdílet. Není potřeba složitých průzkumů trhu. Získejte vhled do rozhodovacích procesů vašich klientů přímo od vašich zákazníků.
Prodej coby kolektivní aktivita.
Víc hlav víc ví a prodej již dávno není věcí jednotlivců. Jedná se o vhodně vybalancovanou kombinaci marketingu, prodeje, zákaznického servisu a finančního plánování. Udělejte proto z vašich prodejních procesů kolektivní aktivitu.
Pracujte s názorovými autoritami.
Každá cílová skupina nebo určitá komunita má určité názorové autority, ať už se jedná o různá fóra, odborné servery nebo magazíny, které do jisté míry určují názory a motivace těchto skupin. Měli byste znát, jaké názorové autority uznává vaše cílová skupina, a využívat tuto znalost ve vašich obchodních aktivitách.
-mm-