Server Fast Company sepsal důležité rady k vytvoření kvalitního newsletteru v pěti bodech:
Kvalitní databáze
Prvním krokem je vytvoření kvalitní databáze, na kterou budou newslettery chodit. Nejedná se o kvantitu, spíše o kvalitu. Snažte se kontakty mít co nejvíce rozděleny podle různých parametrů tak, abyste na různé sociální, demografické nebo jiné skupiny mohli posílat různé zprávy.
Vysoká informační hodnota
Newsletter v sobě musí pokaždé obsahovat důležité informace, nejlépe z daného oboru a co nejvíce upravené potřebám konkrétní skupiny, které newsletter chodí. Informace by měly být nejlépe exkluzivní, tedy neměly by být k nalezení jinde.
Vybízení k akci
E-mail by měl v sobě obsahovat pobídku k učinění určité akce, například rezervace, nákupu, kliknutí, odpovědi, zamyšlení, apod. Zároveň je nutné tuto akci pro klienta co nejvíce předpřipravit tak, aby s ní měl co nejmenší práci.
Zpětná vazba
Získávejte zpětnou vazbu od klientů a dělejte analýzy úspěšnosti. Neposílejte e-maily a newslettery pouze „na blind“, musíte vědět, co děláte a jaký je účel a požadovaný efekt.
Aktuální trendy a nové postupy
Zkoušejte stále nové techniky a postupy. Lidé si rychle zvykají, a proto je musíte neustále něčím novým překvapovat. Sledujte moderní trendy, rychle reagujte na aktuální dění a používejte nové technologie.
-mm-